?
Jak zamówić kuriera, aby przyjechał tego samego dnia?
Odbiór przesyłki na ten sam dzień zlecić można jedynie poprzez firmę UPS. W przypadku firmy InPost zlecenie zawsze jest na kolejny dzień roboczy. Czas przyjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny w jakiej zostało złożone zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże możliwe dni i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór dnia i godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego.
?
Czy przesyłka jest ubezpieczona?
Tak, w cenie przesyłki standard jest ubezpieczenie do 323 zł firmą UPS, 200 zł firmą InPost i 300 zł w Paczce w Ruchu.
?
Jakie są procedury celne przy przesyłkach międzynarodowych?
Do przesyłania przesyłek w wartości rynkowej transportowanych do krajów poza UE niezbędne są 3 kopie wypełnionej faktury celnej. Faktura celna zawiera informacje, szczegóły produktu - w tym wartość przesyłki, datę wysyłki oraz podpis. Szczegóły można ustalić kontaktując się bezpośrednio z firmą UPS.
?
Czy istnieje możliwość integracji systemu informatycznego ze sklepem?
Obecnie nie ma możliwości integracji systemów, natomiast na naszej stronie są dostępne również opcje ułatwiające korzystanie ze strony. W tym import odbiorców, tworzenie szablonów itp.
?
Czy istnieje możliwość ustalenia indywidualnego cennika?
Przy większej ilości paczek możemy zaoferować dodatkowe rabaty. W tym celu prosimy o bezpośredni kontakt z Biurem Obsługi Klienta. https://www.wysylajtaniej.pl/kontakt
?
Dlaczego możemy Państwu zagwarantować tak niskie ceny?
Dzięki indywidualnej umowie z firmą InPost, UPS oraz Paczka w Ruchu. Same już wykonanie usługi nie różni się niczym od zamówionej bezpośrednio bo wyższych cenach.
?
Czy jest możliwa wysyłka paczek adresowanych na skrytki pocztowe Poczty Polskiej?
Niestety, ale nie ma takiej możliwości. Skrytki pocztowe są własnością Poczty Polskiej i żadna firma kurierska oprócz Poczty Polskiej nie ma do nich dostępu.
?
Kiedy otrzymam fakturę?
Domyślna częstotliwość wystawiania faktur jest ustawiona na raz w miesiącu, można ją zmienić w zakładce „Faktury” widocznej po zalogowaniu się na naszej stronie. Faktury

Można ustawić następujące opcje częstotliwości wystawiania faktur: Raz w miesiącu, raz w tygodniu oraz po każdej paczce.
?
Czy można wysłać skrzynię biegów, silnik lub akumulator?
Paczka w Ruchu, InPost (w tym też paczkomaty) oraz UPS nie przyjmuje do przewozu silników samochodowych, skrzyni biegów i/lub ich elementów zawierających płyny eksploatacyjne (olej, paliwo). „Suche” silniki, skrzynie itp., z uwagi na rozmiary, wagę oraz wystające metalowe elementy wymagają zapakowania na paletę (minipaletę) których z naszym pośrednictwem nie można zamawiać. Duże elementy karoserii samochodowej również nie są przyjmowane ze względu na duże ryzyko uszkodzenia.
?
Czy można wysyłać lustro?
Przesyłki zawierające tafle szkła lub elementy, które można zdefiniować jako tafle szkła nie są przyjmuje do przewozu. Wynika to z fizycznych właściwości tafli szkła, której bez profesjonalnego przygotowania nie można w domowych warunkach prawidłowo zabezpieczyć to transportu w systemie "małych paczek".
?
Czy można wysłać przesyłkę zawierającą płyny?
Firma UPS przyjmuje wysyłki paczkowe z opakowaniem konstrukcyjnie dedykowanym do przewozu w dystrybucji detalicznej/kurierskiej dla tego rodzaju asortymentu o łącznej pojemności nie większej jak 8,5 l płynu / 1 paczka.

W przypadku Paczki w Ruchu przesyłki takie są przyjmowane pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia aby w przypadku uszkodzenia nie były zniszczone inne paczki.
?
Jak zapakować koła/opony?
Jeśli wysyłają Państwo komplet 4 szt. to należy zapakować jako 2 paczki pakowane po 2 szt. lub jako 4 oddzielne paczki. Jeśli przesyłka będzie miała kształt okrągły to jest to już przesyłka niestandardowa. Kształt paczki należy zadeklarować w pierwszym kroku formularza nadaj paczkę.
?
Gdzie znaleźć informację czego dotyczą faktury i korekty ?
W treści faktury zawsze jest podany powód wystawienia danego dokumentu. W razie pytań nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji.
?
Jeśli paczka jest uszkodzona?
Należy złożyć reklamację na uszkodzenie przesyłki. W przypadku wysyłki firmą UPS pismo reklamacyjne należy złożyć do nas na adres e-mail reklamacja@wysylajtaniej.pl lub przez nasz formularz reklamacyjny wraz z roszczeniem oraz uzasadnieniem.

https://www.wysylajtaniej.pl/complaint/ W przypadku wysyłki firmą InPost lub Paczki w Ruchu reklamację można złożyć bezpośrednio do firmy przewozowej pod linkiem https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

https://www.paczkawruchu.pl/reklamacje/

Lub wysłać reklamację do naszej firmy, a my ją przekażemy do firmy przewozowej do rozpatrzenia.
?
Jak wygląda procedura reklamacyjna?
Każda reklamacja musi zawierać:

- Dane osoby/nazwę firmy uprawnionej do składania reklamacji

- Tytuł oraz uzasadnienie reklamacji

Reklamację można złożyć na adres e-mail Reklamacja@wysylajtaniej.pl lub poprzez nasz formularz reklamacyjny

https://www.wysylajtaniej.pl/complaint/
?
Nie mogę wydrukować listu przewozowego. Co jest tego przyczyną?
Prosimy sprawdzić czy mają Państwo zainstalowany program do otwierania plików PDF
?
Opłaciłem przesyłkę ale nie wygenerował się list przewozowy.
List przewozowy może być generowany w ciągu od kilku do kilkunastu minut w zależności od zaksięgowania wpłaty przez przelewy24.pl
?
Nie dostałem na maila listu przewozowego
List przewozowy wysyłany jest zawsze na wskazany adres e-mail nadawcy. Jeśli nie otrzymali państwo listu przewozowego na e-mail to można pobrać go również z linku „przesyłki” po zalogowaniu się na naszą stronę wysylajtaniej.pl
?
Dostałem na email informacje o nieprawidłowym adresie odbiorcy, co zrobić ?
Należy wysłać na adres e-mail info@wysylajtaniej.pl informację z prawidłowym adresem doręczenia przesyłki oraz z prawidłowym nr tel. odbiorcy, wówczas adres doręczenia zostanie zmieniony. Prosimy pamiętać, iż jest to usługa dodatkowo płatna.
?
Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją „za pobraniem”?
Tak jest możliwa taka usługa. Pobranie jest oferowane do każdej przesyłki zarówno w kraju, jak i w UE. Aby zlecić pobranie należy w formularzu nadaj paczkę zaznaczyć opcję pobranie w trzecim kroku formularza. Tam należy wprowadzić wartość pobrania w złotówkach lub w walucie kraju odbiorcy oraz numer konta, na jakie ma być dokonany zwrot pobrania.
?
Jaki jest czas oczekiwania na pobranie?
Zwrot pobrania następuje najczęściej od 3 do 7 dni roboczych od momentu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Status zwrotu pobrania widoczny jest w panelu klienta oraz w zakładce przesyłki.
?
Jaka jest maksymalna wysokość pobrania (COD)?
Maksymalna zadeklarowana na jednym liście przewozowym wartość pobrania jaką kurier może pobrać od odbiorcy to 13 850 zł.
?
Gdzie jest moja paczka?
Aktualny status przesyłki można sprawdzić po zalogowaniu się w linku „przesyłki” i kliknięciu w nr listu przewozowego.
?
Kurier nie zastał odbiorcy w domu, co dalej?
Jeśli w momencie doręczenia przesyłki kurier nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem pozostawia awizo i podejmowana jest kolejna próba doręczenia paczki, zazwyczaj na następny dzień roboczy. Firma UPS może przekazać paczkę również do autoryzowanego punktu odbioru po 1 nieudanej próbie dostarczenia, kurier pozostawia awizo z adresem Access Point, do którego przekazuje przesyłkę.

Celem tych zmian jest umożliwienie klientom prywatnym odbioru paczek z autoryzowanych punktów odbioru, do których przesyłki będą kierowane.
?
Na czym polega zwrot dokumentów?
Nadawca dołącza do przesyłki swoje wewnętrzne dokumenty, najczęściej FV lub WZ.W momencie wydania przesyłki odbiorcy, kurier ma obowiązek uzyskać na takim dokumencie podpis i/lub pieczątkę odbiorcy. Następnie firma kurierska w ciągu kilku dni odsyła taki dokument do nadawcy. Usługa ta dostępna jest tylko przy wyborze firmą UPS
?
Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?
Taką dyspozycję należy zgłosić dla naszego Biura Obsługi Klienta, mailowo na adres info@wysylajtaniej.pl, poprzez telefon bądź czat z konsultantem.
?
Jak wysłać przesyłkę z innego adresu niż standardowy?
Podczas wypełniania formularza „nadaj paczkę” w drugim kroku podaje się adres nadawcy i odbiorcy. W przypadku wyboru usługi odbioru i doręczenia przez kuriera to pod adres nadawcy będzie zamówiony kuriera po odbiór paczki, a pod adres odbiorcy będzie paczka doręczona. Adres nadawcy można zapisać i w książce adresowej zaznaczyć jako adres domyślny nadania.
?
Czy dostawa w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?
Dostawa w sobotę dotyczy tylko niektórych regionów, zazwyczaj są to większe miejscowości. W formularzu nadaj paczkę w trzecim kroku można zaznaczyć opcję doręczenia w sobotę, jak w danym rejonie jest ta usługa wykonywana to formularz pozwoli przejść dalej.
?
Popełniłem(am) błąd. Jak mogę edytować zlecenie?
Jeśli zlecenie zostało już opłacone i został wygenerowany list przewozowy to nie można już niczego zmienić, należy ewentualnie anulować błędne zamówienie i złożyć nowe podając poprawne dane.

Aby anulować list przewozowy należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta poprzez adres e-mail info@wysylajtaniej.pl lub poprzez czat na żywo. Zwrot za anulowaną przesyłkę następuje w ciągu od 7 do 14 dni roboczych na konto „kredyt” na poczet przyszłej przesyłki. Z konta kredyt można skorzystać na zamówienie dowolnej firmy dostępnej na naszej stronie lub wydać dyspozycję mailowo o zwrot kredytu na konto bankowe.
?
Status przesyłki nie zmienił się. Dlaczego?
Status monitorowanej przesyłki aktualizowany jest wraz z jej przemieszczaniem się. Statusy paczki zmieniają się do momentu jej dostarczenia. Status można też sprawdzić na stronie przewoźnika klikając w nr listu przewozowego.
?
Czym jest wysylajtaniej.pl? Czy to firma kurierska?
WysylajTaniej.pl to platforma obsługi przesyłek kurierskich. Firma kurierska która realizuje nasze przesyłki to Paczka w Ruchu, InPost oraz UPS
?
Czego nie można wysyłać za pośrednictwem kuriera?
Zapraszamy do zapoznania się z linkiem Towary zakazane. Oprócz wymienionych towarów, firmy przewozowe nie przyjmują również elementów blacharskich aut ze względu na duże ryzyko uszkodzenia.
?
Czy muszę podpisywać umowę?
Z nami nie podpisuje się umowy, wystarczy rejestracja na www.wysylajtaniej.pl
?
Czy mogę wysłać kurierem Telewizor?
W związku z delikatną naturą takiej przesyłki nie polecamy wysyłki telewizora powyżej 30 cali jako paczka. W przypadku firmy UPS telewizory powyżej 32cali nie są przyjmowane do transportu bez palety. Palet nie wysyłamy. W przypadku pozostałych firm, nie ma takiego formalnego wymogu natomiast przy tak dużym telewizorze opakowanie producenta nie jest wystarczającym zabezpieczeniem do wysyłki kurierem.
?
Co to jest UPS Access Point?
UPS Access Point to punkty, w których można wysłać i odebrać przesyłkę - firmy lokalne, sklepy spożywcze, kwiaciarnie, stacje benzynowe itp. To Ty decydujesz, jaką lokalizacje i porę dnia dostawy wybierasz.

Ponad 1.180 punktów UPS Access Point, które pracują wieczorami i w weekendy, zapewnia klientom większą elastyczność odbierania i dostarczania przesyłek.
?
Czy w przypadku UPS Access Point kurier odbiera lub dostarcza paczkę?
Z UPS Access Point skorzystać można na trzy sposoby:

UPS Access Point do drzwi

Nadając paczkę w punkcie UPS, która do odbiorcy zostanie doręczona przez kuriera. Nie masz czasu czekać na odbiór? Wystarczy, że zostawisz przesyłkę w lokalnym punkcie UPS Access Point, a kurier UPS odbierze ją i dostarczy pod adres odbiorcy.

UPS Access Point do punktu UPS Access Point

Nadaj i odbieraj paczkę w wybranym punkcie. Zostaw przesyłkę w lokalnym punkcie UPS Access Point, a kurier UPS odbierze ją z tego punktu i dostarczy do lokalnego punktu UPS Access Point odbiorcy, z którego ten odbierze ją w dogodnym czasie.

Od drzwi do punktu UPS Access Point

Przekazując paczkę kurierowi, który dostarczy ją do konkretnego punktu. Kurier UPS odbierze przesyłkę od Ciebie i dostarczy ją do lokalnego punktu UPS Access Point odbiorcy, z którego ten odbierze ją w dogodnym czasie. Przekazując paczkę kurierowi, który dostarczy ją do konkretnego punktu.
?
Czy jak wybiorę Paczkomat to paczkę będzie doręczona do odbirocy czy do paczkomatu?
W przypadku wyboru Paczkomatu, paczka będzie doręczona do wskazanego w formularzu Paczkomatu. Wyboru paczkomatu nadania i doręczenia dokonuje się na mapie która wyświetla się w naszym formularzu na podstawie danych nadawcy oraz odbiorcy.
?
Co to jest Paczka w Ruchu?
Paczka w RUCHu to szybka i rzetelna usługa pocztowa utworzona na bazie ogólnopolskiej sieci logistycznej oraz punktów sprzedaży RUCHu. Usługa jest dostępna w całej Polsce. Jest do wyboru 2500 kiosków RUCHu, w których można przekazać lub odebrać paczkę.
?
Na stronie Paczki w Ruchu widzę punkt który nie widzę na mapie www.wysylajtaniej.pl
Nasza mapa jest aktualizowana codziennie, mapa na naszej stronie uwzględnia też wybrane usługi. Np. w przypadku wyboru usługi pobrania nasza mapa wyświetla tylko te punkty które mogą odebrać pobranie przy doręczeniu paczki.
?
Jak anulować niewykorzystany list przewozowy?
Niewykorzystany list przewozowy można anulować na naszej stronie w formularzu reklamacyjnym dostępnym pod panelem klienta lub wysyłając do nas wiadomość e-mail z adresu zarejestrowanego na naszej stronie na adres info@wysylajtaniej.pl z dyspozycją o anulację i nr listu przewozowego do anulowania.
?
Kurier nie zgłosił się pod odbiór paczki?
Proszę o weryfikację adresu nadawcy, możliwe że adres jest nieprawidłowy co uniemożliwiło dla kuriera odbiór paczki.

Proszę sprawdzić czy zamówili Państwo usługę "Zamów kuriera"? Można to sprawdzić w zakładce przesyłki pod panelem klienta. W przypadku jak jest napis "nadanie własne" oznacza to że kurier nie został zamówiony po odbiór paczki. Proszę w takim wypadku o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Jeżeli zlecenie zostało zamówione, adres jest prawidłowy i nadawca był pod adresem w wyznaczonych godzinach to w przypadku wyboru firmy UPS, należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta brak kuriera po odbiór paczki, abyśmy mogli ponowić zlecenie odbioru.

W przypadku firmy InPost gdy zlecenie jest nie jest zrealizowane z winy kuriera (np awaria samochodu, czy też brak możliwości realizacji danego dnia) to zlecenie jest automatycznie ponawiane przez firmę InPost. Szczegóły zlecenia odbioru firmy InPost można sprawdzić kontaktując się z konsultantem InPost pod nr 722444000 i podając nr zlecenia odbioru paczki.
?
Chce wysłać walizkę, czy mogę ją wysłać bez dodatkowego opakowania?
Każda przesyłka musi być tak zapakowana aby się nie uszkodziła w czasie transportu i standardowych czynności sortowniczych. Opakowanie zewnętrzne używane jest do zabezpieczenia zawartości i może zostać uszkodzone lub ubrudzone, zatem same przygotowanie walizki bez dodatkowego opakowania nie jest możliwe, gdyż towar w tym wypadku walizka może ulec uszkodzeniu.

Dodatkowo pragniemy przypomnieć, że wysyłka walizki firmą UPS jest niemożliwa ze względu na ograniczenia w ich regulaminie, nie można też wysyłać rzeczy osobistych tą firmą. Inne firmy przewozowe nie mają takich ograniczeń.
?
Czy mogę wysłać rower?
Tak, pod warunkiem że jest on przygotowany do transportu. Jak zapakować rower dokładnie opisaliśmy w naszym Blogu i zachęcamy do zapoznania się z treścią tego artykułu.
?
Czy można zamówić kuriera telefonicznie?
Nie przyjmujemy zleceń telefonicznie. Zlecenia są przyjmowane tylko poprzez formularz nadaj paczkę https://www.wysylajtaniej.pl/nadaj-paczke/parametry
?
Jak zamówić kuriera?/W jaki sposób mogę nadać przesyłkę?
Aby nadać przesyłkę trzeba się zarejestrować na stronie wysylajtaniej.pl, kliknąć przycisk "nadaj paczkę" i wypełnić formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy. Na koniec formularza system przekieruje do płatności on-line, gdzie opłaca się przesyłkę. Po potwierdzeniu płatności (w ciągu kilku minut) system wygeneruje gotowy list przewozowy który nadawca musi wydrukować i umieścić na przesyłce.
?
Czy można nadać paczkę bez konieczności drukowania listu przewozowego?
Nadawca jest zobowiązany wydrukować list przewozowy i umieścić go na przesyłce. Niestety na chwilę obecną nie mamy opcji nadania paczki bez konieczności drukowania listu przewozowego przez nadawcę paczki.
?
Jaką wagę i wymiary może mieć paczka?
• UPS suma długości oraz obwodu [(2 x szerokość) + (2 x wysokość)] nie przekracza 419 cm w firmie UPS

• Access Point maksymalna waga (waga rzeczywista) paczki to 20 kg, maksymalna długość paczki to 97 cm, maksymalne wymiary paczki po zsumowaniu długości i obwodu to 330 cm

• Paczka w Ruchu 20 x 30 x 50 cm powinna ważyć do 20 kg

• Paczkomaty:

- Gabaryt A 8 x 38 x 64 cm do 25kg

- Gabaryt B 19 x 38 x 64 cm do 25kg

- Gabaryt C 41 x 38 x 64 cm do 25kg

?
W jaki sposób zapakować przesyłkę? Jakie są zasady pakowania przesyłki?
Przesyłkę najlepiej jest zapakować w karton o regularnym kształcie bez wystających elementów i wypukłości.
?
Jaka jest cena przesyłki o podanych wymiarach i wadze?
Wycenić przesyłkę można na naszej stronie w linku „nadaj paczkę” https://www.wysylajtaniej.pl/nadaj-paczke/parametry
?
Jak nadać paczkę międzynarodową?
Przesyłki za granice wysyłamy poprzez firmę UPS, w tym celu należy wpisać wagę i wymiary przesyłki oraz podać kształt paczki i kliknąć dalej. W drugim kroku należy podać dane odbiorcy i wybrać kraj. Pole "kraj" widoczne jest pod kodem pocztowym odbiorcy.
?
Nie znam wagi, wymiarów, kodu pocztowego odbiorcy przesyłki międzynarodowej. Jaka jest jej cena?
Bez podstawowych informacji tj. wagi, wymiarów oraz kształtu paczki, wycena nie jest możliwa.
?
Czy istnieje możliwość przesłania paczki z zagranicy do Polski?
Mimo tego, że świadczymy usługi międzynarodowe to wysyłka paczki z zagranicy do Polski nie jest możliwa. Wszelkie nadania paczek realizowane są tylko na terenie Polski.
?
Czy można zapłacić kurierowi za przesyłkę przy jej nadaniu?
Takiej możliwości nie ma, płatność dokonywana jest tylko on-line poprzez serwis przelewy24
?
Gdzie mogę nadać paczkę jak nie zamówiłem kuriera po odbiór paczki?
W zależności od wybranej firmy przewozowej można paczkę nadać wraz z wydrukowanym listem przewozowym w oddziałach firmy przewozowej, a w przypadku firmy UPS również w punktach Access Point pod warunkiem, że jest to paczka do 20kg wagi i długość paczki to max 97 cm oraz maksymalne wymiary paczki po zsumowaniu długości i obwodu to 330 cm. Punkty UPS są widoczne na stronie https://www.ups.com/dropoff?loc=pl_PL&WT.svl=PNRO_L1 Przy wyborze przesyłki Kuriera pod drzwi firmy InPost nadanie możliwe jest tylko w oddziale firmy InPost https://inpost.pl/pomoc-gdzie-znajduja-sie-oddzialy-inpost

Punkty Paczki w Ruchu oraz Paczkomatów należy wybrać na naszej stronie w formularzu nadaj paczkę przy składaniu zlecenia.
?
Jak opłacić usługę?
Płatność dokonywana jest on-line przelewem przed przyjazdem kuriera. Przelew księgowany jest w ciągu od kilku do kilkunastu minut przez naszego partnera szybkich płatności przelewy24.pl
?
Z jakich form płatności mogę skorzystać nadając paczkę?
Mają Państwo do wyboru płatność poprzez przelewy24 on-line oraz poprzez płatność „kredyt”.
?
Co to jest płatność kredytowa?
Jest to płatność na zasadzie wcześniejszej przedpłaty. Po otrzymaniu przedpłaty naniesiemy ją do systemu i w momencie wypełniania formularza, kiedy wybierze się opcję "kredyt" system nie przekieruje do płatności online, tylko od razu zatwierdzi list przewozowy, wyśle go na pocztę e-mail oraz umieści w liście przesyłek na naszej stronie do wydruku. System każdorazowo będzie pomniejszał kwotę kredytu (kwotę, która została nam przelana) o wartość każdej nadanej przesyłki, aż do wyczerpania środków.
?
Czy można ustalić godzinę i miejsce odbioru paczki?
Podczas składania zamówienia na naszej stronie w danych nadawcy należy podać adres pod który ma przyjechać kurier po przesyłkę. Podczas składania zlecenia system podpowiada standardowe godziny odbioru paczki przez kuriera z danego regionu, które można zawęzić do minimum 3 godzin. W przypadku firmy InPost godziny są orientacyjne i uzależnione od rejonu, który obsługuje kurier.
?
Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed odbiorem paczki
?
Kiedy kurier odbierze przesyłkę?
Podczas składania zlecenia w trzecim kroku formularza przy usłudze zamówienia kuriera po odbiór paczki zwanej „Zamów kuriera” jest podany dzień i godziny odbioru jakie będą przekazane dla kuriera.
?
W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?
Przesyłki doręczane są w ciągu całego dnia zazwyczaj w godz. 09:00-19:00, a czasami nawet i później. Jeśli przesyłka ma zostać doręczona do określonej godziny można wybrać firmę UPS i zaznaczyć usługę Express lub Express Plus wtedy paczkę powinna zostać doręczona do godz. 12:00 lub 9:00 następnego dnia roboczego.
?
Czy kurier zadzwoni do odbiorcy umówić się na doręczenie?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed doręczeniem przesyłki do odbiorcy
?
Jaki jest czas dostarczenia przesyłki?
Przesyłki doręczane są zazwyczaj na następny dzień roboczy w przypadku firmy InPost i UPS, natomiast Paczka w Ruchu to około 2-3 dni roboczych, dla pilnych przesyłek możliwa jest opcja wyboru usługi „Express” przy wyborze firmy UPS.
?
Co to jest waga przestrzenna?
Waga przestrzenna jest to wynika kalkulacji wymiarów paczki które dają nam umową wagę przestrzenną przesyłki. W przypadku firmy UPS wagę przestrzenną liczy się poprzez przemnożenie wszystkich wymiarów i podzielenie wyniku przez 5000, w przypadku InPost jest tak samo natomiast wynik jest dzielony przez 6000. W Paczce w Ruchu nie stosuje się wagi przestrzennej.