Paczkomaty InPost – czym są? Jak zamówić?

inpost - paczkomaty

Paczkomaty InPost to największa na świecie sieć urządzeń do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Odbiór paczki jest możliwy o dowolnej porze dnia czy nocy.

 

Dlaczego warto?

  • niezależność od kuriera, sam decydujesz o której godzinie odbierzesz paczkę
  • doręczenia w 97% w następnym dniu roboczym
  • najtańsza forma dostawy Twojego zamówienia

 

Czy w moim mieście jest paczkomat ?

W Polsce jest już ponad 3000 paczkomatów.
Ich lista dostępna jest na stronie InPost, kliknij tutaj i sprawdź.

INFORMACJA: lista aktywnych paczkomatów jest na bieżąco aktualizowana. Jeśli któryś z paczkomatów jest niedostępny oznacza to, że w tym momencie jest przepełniony lub wystąpiła w nim awaria. Należy wybrać inny w najdogodniejszej dla siebie lokalizacji.

 

Jak zamawiać przez paczkomaty Inpost ?

1. Złóż zamówienie na www.wysylajtaniej.pl

2. Nadaj paczkę
W wybranym paczkomacie nadaj paczkę. Zanieś paczkę wraz z naklejonym i wydrukowanym listem przewozowym do paczkomatu i tam kliknij „Nadanie paczki”, potem „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”. List przewozowy można wtedy zeskanować lub podać kod nadania w paczkomacie.

3. Monitoruj paczkę
Możesz monitorować wszystkie zamówione przez Ciebie paczki za pomocą funkcji śledzenia na stronie http://paczkomaty.pl/pl/znajdz-paczke

4. Odbierz SMS/e-mail o dostarczonej paczce
W ciągu 1-3 dni roboczych paczka zostanie dostarczona do wybranego przez Ciebie Paczkomatu InPost. Gdy paczka znajdzie się w skrytce natychmiast powiadomimy Cię o tym, wysyłając SMS i e-mail z kodem odbioru.

5. Odbierz paczkę z Paczkomatu InPost
Aby odebrać przesyłkę wystarczy wpisać na panelu Paczkomatu numer telefonu komórkowego oraz otrzymany kod odbioru, a skrytka z oczekiwaną przesyłką otworzy się. Na odebranie paczki masz 48h.

Udostępnij na:

Furgonetka kurierska

Furgonetka kurierska – jej historia.
W firmie kurierskiej UPS historia furgonetek kurierskich sięga początków motoryzacji.
W 1907 r. w Ameryce wyczuł zainteresowanie na usługi kurierskie dziewiętnastoletni chłopak James E. („Jim”) i założył firmę pożyczając od kolegi 100 dolarów.
Większość dostaw jego pracownicy i on wykonywali pieszo, a w dłuższe trasy wyruszali na rowerach. Wtedy po ulicach poruszało się niewiele samochodów, a dostawy realizowały zaprzęgi konne.
Pierwszy samochód firmy to był Ford T

Pierwsze Furgonetki UPS

Furgonetka UPS

Zarówno obecnie jak i wcześniej dla furgonetki kurierskiej stawiano wysokie wymagania takie jak: niezawodność.
Firma UPS stale wdraża systemy mające na celu zysk na oszczędności i czasu.
Jako pierwsza dla swoich kierowców furgonetek wprowadziła zasad ograniczających emisję spalin i zużycie paliwa.
1: Eliminuj przestoje z włączonym silnikiem
2: Nie przeciążaj pojazdu
3: Prowadź samochód z głową
4: Unikaj skręcania w lewo
5: Nie zaniedbuj kwestii odpowiedniego wyważenie kół i prawidłowego ciśnienia w oponach
6: Wybierz samochód o najniższym spalaniu
7: Regularnie kontroluj stan techniczny pojazdu.
8: Dobrze zaplanuj trasę przed wyjazdem:

Klasyczna Furgonetka do doręczania przesyłek

Klasyczna Furgonetka do doręczania przesyłek

Rynek usług kurierskich wciąż rośnie a co za tym idzie rośnie zapotrzebowanie na furgonetki które spełnią restrykcyjne wymagania oszczędnościowe oraz praktycznego zastosowania dla kuriera. Producenci samochodów dobrze o tym wiedzą i co raz bardziej starają się dostosować swoją ofertę do potrzeb firm kurierskich.

Koncepcyjna furgonetka Mercedes

Koncepcyjna furgonetka Mercedes

Dla klientów którzy oczekują pilnej i bezpiecznej dostawy radzimy by wybrać przede wszystkim firmę, która nie tylko będzie najtańsza ale też ma doświadczenie w przewozie kurierskim.
Na naszej stronie www.WysylajTaniej.pl można wybrać kilka rodzajów usług zarówno z doręczeniem przez taką furgonetkę pod nasz dom, ale też do najbliższego sklepu, w którym robimy zakupy jak i w pobliskim kiosku.
Nie musimy już wyglądać przez okno w oczekiwaniu na nadjeżdżającą furgonetkę z naszą paczką a możemy odebrać ją w dowolnym czasie kiedy jest nam wygodnie w pobliskim sklepie czy kiosku.

Udostępnij na:

Przesyłka kurierska co zrobić aby było taniej?

broker usług kurierskich

broker usług kurierskich

Większość z nas zastanawia się jak szybko, tanio i wygodnie wysłać paczkę? Na myśl przychodzi nam tylko Poczta Polska – ale wysyłka paczki pocztą trwa długo, trzeba iść na pocztę i czekać w długich kolejkach. Jak to zrobić w 5 minut, bez wychodzenia z domu ? To proste, wystarczy skorzystać z usług brokera kurierskiego WysylajTaniej.pl

To właśnie za pośrednictwem sieci odbywa się w naszym kraju coraz więcej transakcji. Równolegle do handlu elektronicznego rozwija się także rynek logistyczny. Oba rynki są zależne od siebie. E-commerce napędza logistykę, która jest ostatnim ogniwem procesu zakupowego w Internecie. Każdy z nas wie przecież doskonale, jak ważne jest, aby produkt trafił do odbiorcy jak najszybciej, bezpiecznie i przy jak najmniejszym koszcie.

Niestety nie każdy może liczyć na atrakcyjne warunki wysyłki przesyłki firmą kurierską. Większość firm swoją politykę cenową ukierunkowuje przede wszystkim na duże firmy, a o jakiś znaczących rabata może być mowa dopiero gdy wysyłamy duże ilości paczek. Wysokie ceny, w połącznik ze skomplikowanymi procedurami zamawiania kuriera sprawiają, że wiele osób szybko zniechęca się i ciągle woli wysłać paczkę na poczcie.

Czy możemy w jakiś inny sposób wysłać paczkę szybko, wygodnie i jednocześnie w korzystnej cenie? Dobrym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie z usług brokerów kurierskich. W bardzo łatwy i szybki sposób zamówimy u nich tanio kuriera bez wychodzenia z domu.

Wszystko odbywa się poprzez internet, więc nie musimy się absolutnie nigdzie fatygować. Jedyne co musimy zrobić, to określić wymiary swojej paczki, jak również wybrać zasady, na jakich ma być nadana, następnie wyświetlą nam się propozycje cenowe od różnych firm kurierskich, więc bez problemów będziemy w stanie wybrać tą, która oferuje najkorzystniejsze dla nas warunki.

Bez problemów możemy wysyłać w ten sposób również listy, czy też paczki o różnych gabarytach. Najważniejszy jest jednak fakt, że nie musimy się nigdzie fatygować, bowiem kurier o wybranej przez Nas godzinę przyjedzie odebrać paczkę.

 

Kim jest broker usług kurierskich?

Broker usług kurierskich pośredniczy pomiędzy klientem (nadawcą przesyłki), a dużą firmą kurierską. Na mocy umów zawartych z firmami kurierskimi wszystkie przyjęte przez brokerów zamówienia przekazywane są do realizacji wybranej przez klienta firmie kurierskiej. Broker usług kurierskich może zaoferować swoim klientom niższe ceny, ponieważ sam dostaje rabat za dużą liczbę przesyłek, którą zapewnia firmie kurierskiej.

 

Dlaczego warto skorzystać z usług brokera kurierskiego ?

  1. Znacznie niska cena przesyłek. Niektórzy brokerzy kurierscy oferują przesyłki tańsze nawet o 80%.
  2. Atrakcyjne ceny obowiązują już od pierwszej nadanej przesyłki i nie trzeba deklarować minimalnej liczby wysłanych paczek.
  3. Bezpieczeństwo. Brokerzy kurierscy w zakresie logistyki współpracują najczęściej z renomowanymi firmami kurierskimi takimi jak np. UPS, DPD, DHL, Geils czy InPost.
  4. Oferta dostępna dla każdego. Nieważne czy dana osoba lub firma wysyła paczki sporadycznie, czy też osiąga duże wolumeny.
  5. Mamy wybór oferowanych usług i różnych form wysyłki. W jednym miejscu można skorzystać z usług kilku firm kurierskich.
  6. Oszczędność czasu. Dzięki prostym i czytelnym interfejsom rejestracja w serwisach i zamówienie kuriera jest bardzo proste i trwa kilka minut.
  7. Wygodne płatność. Każdy rozlicza się, jak chce. Można zapłacić od razu podczas zamawiania usługi lub rozliczać się raz w miesiącu na podstawie zbiorczej faktury.
  8. Powiadomienia o aktualnym statusie przesyłki. Większość brokerów kurierskich oferuje możliwość monitorowania paczki poprzez system śledzenia przesyłek.
  9. Wsparcie Biura Obsługi klienta na każdym etapie składania zamówienia. Brokerzy kurierscy pomagają także w procesie reklamacji, jeżeli pojawi się taka potrzeba. Wysyłka jest pewna i bezpieczna.
  10. Wiele integracji dzięki czemu dane transakcyjne są automatycznie zaciągane pod dane odbiorcy podczas generowania listów przewozowych.

 

Czy to na pewno bezpieczne?

Zdecydowanie tak i nie musimy się obawiać jakichkolwiek komplikacji. Broker kurierski jest pośrednikiem, pomiędzy Nami, a firmą kurierską i dzięki temu możemy liczyć na jeszcze łatwiejszy i szybszy dobór oferty. Tym bardziej, że od razu jest tutaj analizowana oferta od kilku firm kurierskich jednocześnie, więc nie musimy się fatygować i sprawdzać każdą po kolei bezpośrednio na stronie danego przewoźnika.

 

Dlaczego warto wysyłać przesyłki brokerem usług kurierskich WysylajTaniej.pl ? 

Przede wszystkim przesyłki dostarczane są znacznie szybciej, niż tradycyjnym listam, które moglibyśmy wysłać pocztą i to już jest jeden z największych atutów. Nie trzeba czekać, bowiem paczka może być dostarczona nawet kolejnego dnia od nadania, a zatem naprawdę jest to bardzo szybko. Drugim argumentem jest cena, wysyłka przesyłki przez brokera usług kurierskich WysylajTaniej.pl jest znaczenie niższa od ceny jaką zapłacilibyśmy bezpośrednio u kuriera.

 

Polecamy samodzielnie wypróbować możliwości wysyłki za pośrednictwem brokera usług kurierskich, bowiem na pewno się nie zawiedziemy i sporo na tym zaoszczędzimy. Szczególnie, jeśli prowadzimy sklep internetowy, to jak najbardziej warto byłoby pomyśleć o takim sposobie wysyłania paczek, bowiem wychodzi bardzo korzystnie pod względem finansowym.

Udostępnij na:

Kurier nie przyjechał po przesyłkę – co robić ?

kurier nie przyjechał


Zamówiony przez Ciebie kurier nie przyjechał, skutkiem czego nie mogłeś wysłać swojej przesyłki ? Co zrobić w takiej sytuacji ? Niestety z różnych przyczyn kurier może nie dojechać, winna temu może być awaria samochodu, utrudnienia w ruchu drogowym lub inna losowa przyczyna.


Co zrobić gdy zamówiony kurier nie przyjechał odebrać przesyłki ?
Jeśli kurier nie przyjechał w wyznaczonym terminie, powinieneś skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. W sytuacji, gdy odbiór nie zostanie zrealizowany w deklarowanym przez firmę kurierską terminie konieczne jest zaplanowanie nowego terminu odbioru.

Każde zlecenie otrzymuje indywidualny numer zlecenia odbioru wraz z jego terminem realizacji. WysylajTaniej.pl otrzymuje go od firmy kurierskiej, która ocenia swoje możliwości na moment otrzymania złożonego zlecenia. W przypadku braku realizacji odbioru termin ten wygasa z końcem danego dnia i należy zaplanować nowy termin odbioru.

Jeśli zamówiłeś przesyłkę na www.WysylajTaniej.pl. W celu ponownie przyjazdu kuriera lub informacji na temat stanu zamówienia skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Koniecznie podaj konsultantowi numer zlecenia lub numer listu przewozowego (wysyłany w wiadomości e-mail).
Kontakt do Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl
e-mail: info@wysylajtaniej.pl
czat online na www.wysylajtaniej.pl
tel 801 02 22 99 (dla telefonów stacjonarnych)
tel 87 736 19 00 (dla telefonów komórkowych oraz stacjonarnych)

Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 16:00

 

Zespół serwisu WysylajTaniej.pl

Udostępnij na:

Kurier bez drukowania listu przewozowego

bez drukowania listu przewozowego

bez drukowania listu przewozowego

Kurier bez drukowania listu przewozowego – nowość!

Jeśli zamówiłeś kuriera firmy K-EX i opłaciłeś usługę to od teraz nie musisz sam drukować listu przewozowego. Wystarczy, że zamówisz kuriera, opłacisz go i przekażesz spakowaną przesyłkę kurierowi. Kurier przyjedzie z gotowym listem przewozowym i sam go naklei na paczkę.

 

Dla usługi UPS list przewozowy otrzymasz drogą mailową od razu po opłaceniu zamówienia. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera.

Dla usługi K-EX numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową w przeciągu 24h przed planowanym dniem odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy i sam go naklei.

Udostępnij na:

Jak wysłać paczkę tanio.

Aby wysłąć paczkę nie trzeba wiedzieć kilka rzeczy. W każdej firmie przewozowej najważniejsze kryterium w wycenie kosztów transportu paczki jest ilość, waga oraz wymiary danej paczki. Na drugim miejscu możemy umieścić sposób przygotowania paczki, czy paczka jest zapakowana w kartonowe pudełko które spełnia wymagania firmy jako standardowe nie wymagające dodatkowej obsługi.
Brać pod uwagę należy również usługi dodatkowe, choć nie zawsze są one nam potrzebne. Nie zawsze paczka musi dotrzeć do odbiorcy do konkretnej godziny, czy też wymagamy takich usług jak pobranie od odbiorcy jaka to bywa często spotykana przy sprzedaży towaru.

Wracając do pierwszego kryterium, im paczka mniejsza i lżejsza, tym koszty transportu są niższe, ze względu na mniejsze koszty związane z obsługą takiej paczki u przewoźnika, natomiast drugie kryterium nie jest już takie oczywiste. Często firmy przewozowe obciążają dodatkowo za paczki zapakowane w sposób nietypowy bądź też po prostu inny niż w kartonowe pudełko o regularnym kształcie prostopadłościanu. Dlatego najlepiej jest też zainwestować w pudełko umożliwiające zapakowanie towaru w standardowy sposób.

Jeżeli chodzi o usługę transportu i towarzyszące im usługi dodatkowe to biorąc pod uwagę takie ceny jakie są bezpośrednio w firmach przewozowych można się złapać za głowę. Często firmy przewozowe używają pojęcia, które nie są zrozumiałe dla przeciętnego zjadacza chleba. „Niesort, niestandard, gabaryt, Express, opłata paliwowa, opłata drogowa” itp. to usługi mające wpływ na cenę końcową za paczkę jaką chcecie wysłać.
Ceny te też nie są zazwyczaj zbyt niskie, jak się zatem z tym połapać jak wysłać najtaniej?
Polecam firmy brokerskie, tacy pośrednicy w usługa kurierskich najczęściej mają znacznie niższe ceny niż bezpośrednio firmy przewozowe typu UPS, DHL itp.

Najstarszą firmą brokerską jaka działa do tej pory jest www.wysylajtaniej.pl. Prosty formularz zamawiania i wyceny paczki. Po podaniu 4 danych ( wagi, wysokości, szerokości oraz długości) formularz pokazuje cenę. W przypadku dodatkowych usługi jakie chcielibyśmy wykorzystać, typu otrzymanie zapłaty za towar od odbiorcy też nie musimy liczyć procentowe opłaty i opłaty, w drugim kroku formularza zaznacza się tylko pobranie i podaje się kwotę, na bieżąco formularz firmy Wysylajtaniej.pl wyświetla Ci cenę, a ty decydujesz jak chcesz wysłać i jaką firmą kurierską, możesz wybrać najtańszą opcję dla Twojej paczki lub zdecydować się na droższą ale pewniejszą.

Jak wysłać paczkę tanio.

Jak wysłać paczkę tanio.

Udostępnij na:

Współpraca z brokerem usług kurierskich bardziej opłacalna ?

Sprostanie oczekiwaniom klienta w zakresie szybkiej i bezpiecznie dostarczonej przesyłki bywa trudne. Współpraca z brokerem usług kurierskich daje takie możliwości jednocześnie nie wpływając na koszt wysyłki. Dla wielu przedsiębiorców i osób prywatnych dużo bardziej opłacalne jest nawiązanie współpracy z brokerem niż realizowanie zleceń na własną rękę. Główną korzyścią jaka wynika z takiej współpracy jest minimalizowanie kosztów wysyłki przesyłek. Jest to również ogromna korzyść dla małego przedsiębiorcy, któremu zależy na wysokiej jakości usług w przystępnej cenie. Korzystanie z pośredników usług kurierskich umożliwia nam również docieracie naszej przesyłki zawsze na czas.

 

Jak to jest możliwe ?

Brokerzy usług kurierskich (pośrednicy) negocjują z dużymi przewoźnikami atrakcyjne stawki deklarując wysyłkę dużej ilości przesyłek. Następnie tak wynegocjowane ceny oferują oni swoim klientom indywidualnym. Dzięki temu każdy ma dostęp do tanich usług kurierskich wysokiej jakości. Wszystko to bez wychodzenia z domu i podpisywania długoterminowych umów. Na stronie internetowej www.WysylajTaniej.pl uzyskają Państwo informacje o aktualnych cenach przesyłek i czasie, w którym będą one dostarczone a także o innych ciekawych informacjach związanych z branżą kurierską.

Warto pamiętać, że sprostanie oczekiwaniom klienta w zakresie szybkiej i bezpiecznie dostarczonej przesyłki w terminie procentuje zadowoleniem klientów a tym samym sprawia, iż chętnie do nas wracają.

współpraca z brokerem

współpraca z brokerem

Udostępnij na:

Przesyłka niestandardowa, elementy niestandardowe…

362470723_1_644x461_przyjmowanie-pakowanie-paczek-strefapaczki-obornicka-poznan-poznan

Niezależnie od firmy kurierskiej jaką chcemy wysłać paczkę należy zwrócić uwagę nie tylko na sposób w jaki ją zabezpieczymy do transportu, ale również na jej kształt paczki po jej zapakowaniu. Paczka która jest duża, ciężka, wymaga specjalnego traktowania, ma nieregularny kształt, wystające elementy będzie przesyłką niestandardową.

 

Przesyłka niestandardowa – co to znaczy ?

Każda firma kurierska szczegółowo określa cechy paczek standardowych, oraz niestandardowych czyli paczek o nietypowym kształcie, których nie zapakujemy w karton o kształcie prostopadłościanu, lub takich, paczek których firma kurierska z różnych przyczyn, nie będzie sortować automatycznie. Przesyłki niestandardowe, zazwyczaj sortowane są ręcznie, dlatego często możemy również spotkać się z określeniem paczka niesortowalna. Wszystkie te czynniki sprawiają, że transport takich paczek jest trudniejszy, a co za tym idzie kosztowniejszy.

Przesyłka niestandardowa

Przesyłka niestandardowa

Przesyłka standardowa

Przesyłka standardowa

 

 

 

Paczka niestandardowa:

  • ma okrągły cylindryczny lub owalnym kształt (tuby, dywany, tkaniny itp.)
  • jest nieregularnych kształtów (nie jest prostopadłościanem)
  • posiada wystające elementy
  • przekracza wymiary paczek standardowych
  • jest długa
  • jest ciężka
  • ma oznaczenie etykietami „góra/dół” oraz „ostrożnie szkło”
  • spełnia inne kryteria wymienione w regulaminach firm kurierskich

 

 

UPS elementy niestandardowe:

  • przedmioty zapakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
  • przedmioty o kształcie cylindrycznym, walca, taki jak beczka, bęben, wiadro lub opona, który nie jest w pełni zamknięty w pojemniku wysyłkowym wykonanym z falistej tektury,
  • paczka o najdłuższym boku przekraczającym 150 centymetrów lub drugim boku przekraczającym 76 centymetrów,
  • paczka, której rzeczywista waga jest większa niż 32 kilogramy,
  • każda paczka w przesyłce, w której średnia waga paczki przekracza 32 kilogramy i dla której nie podano szczegółowych wag poszczególnych paczek na dokumencie źródłowym lub w automatycznym systemie wysyłkowym UPS.

 

Firma UPS zastrzega sobie także prawo do zastosowania opłaty za dodatkową obsługę do każdej paczki, która według jej uznania takiej obsługi wymaga.

Wartość sumy długości i obwodu definiuje wzór:
długość + (2 x wysokość + 2 x szerokość)

Oznacza to, iż należy wybrać najdłuższy bok paczki i dodać do tej wartości pomnożoną razy dwa wartość wysokości i pomnożoną razy dwa wartość szerokości paczki.

 

 

K-EX elementy niestandardowe:

  • przedmioty zapakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
  • przedmioty o kształcie cylindrycznym, walca takie jak: beczki, bębny, wiadra lub opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej,
  • przedmioty o kształcie okrągłym, cylindrycznym, owalnym, o nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami lub z lepką powierzchnią, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się (np. folie, gumy, itp.),
  • przedmioty, których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy,
  • paczki, których wymiary przekraczają:
  • długość: 140 cm lub suma wszystkich wymiarów (długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 cm.

WAŻNE!

Każda firma kurierską przykłada bardzo dużą uwagę do prawidłowego przygotowania paczek przez klientów, posiada rownież inne standardy i wytyczne stosowane do opisywania przesyłek niestandardowych. Ceny takich przesyłek są droższe od standardowych, dlatego warto zwrócić uwagę na to w co i w jaki sposób zapakujemy nasza przesyłkę, aby nie zostały doliczone nam dodatkowe opłaty. Wszystkie przesyłki przechodzą weryfikację wagi oraz wymiarów, a firmy kurierskie zastrzegają sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej przesyłki, która w ich ocenie wymaga specjalnej obsługi.

 

Warto wiedzieć, że…

W WysylajTaniej.pl podczas nadawania przesyłki nie trzeba wyliczać czy przesyłka jest standardowa czy też nie, jeżeli wynika to z wymiarów przesyłki. Formularz nadania przesyłki w WysylajTaniej samoczynnie zaznacza niestandard jeżeli wynika on z wymiarów.

Udostępnij na:

Kurier bez umowy.

Chcesz zamawiać kuriera szybko, łatwo i bez wychodzenia z domu ? Wysyłać paczki krajowe i międzynarodowe, kurierem bez potrzeby wiązania się długoterminowymi umowami ? Uważasz, że kurier bez umowy jest niemożliwy, a jedyną alternetywą wysłania tanio przesyłki jest Poczta Polska ?

WysylajTaniej.pl – kurier zamawiany online, umożliwi Ci to wszystkom w pare minut. Kurier bez umowy, który pozwali Ci wysyłać paczki w dowolnym terminie, dając Ci możliwość wyboru przewoźników.

Oferujemy wygodne narzędzie, z których możesz skorzystać w każdym miejscu. Przesyłki kurierskie dostępne dla każdego: małych przedsiębiorstw, dużych firmach, osób prywatnych regularnie wysyłających paczki krajowe, zagraniczne ale również osób które wysyłają paczki rzadko, od czasu do czasu.

Rynek kurierski jest rynkiem bardzo szybko rozwijającym się, wybór firm kurierskich w kraju jest ogromny w związku z tym klienci mogą przebierać w ofertach i wybrać tego kuriera, który jest najbardziej odpowiedni dla nich. Nasza zalata to duża dostępność i zróżnicowanie oferowanych usług. WysylajTaniej.pl to serwis kurierski, który ułatwi Ci wybór najlepszej oferty. W jednym miejscu różne firmy kurierskie do wyboru. W prosty sposób zyskasz gwarancję najtańszego wysyłania paczek z dowolnego miejsca w kraju, bez potrzeby każdorazowego podpisywania umów. Niewątpliwie jest to najlepsze rozwiązanie, dla osób ceniących sobie czas i pieniądze.

Zachęcamy do przekonania się o tym, jak wiele korzyści niesie ze sobą korzystanie z internetowego serwisu zamawiania przesyłek kurierskich WysylajTaniej.pl.

kurier

Udostępnij na:

Uszkodzona przesyłka – co robić ?

Uszkodzona przesyłka jak reklamować

Uszkodzona przesyłka – co zrobić w przypadku, gdy przy odbiorze okazuje się, że przesyłka która otrzymujemy jest uszkodzona? Czy możemy złożyć reklamację, jeśli uszkodzona przesyłka została odebrana od kuriera?

Firma kurierska odpowiada za stan przesyłki od jej przyjęcia od nadawcy aż do wydania adresatowi. Możemy więc starać się o odszkodowanie wtedy, gdy zostanie ona zgubiona, uszkodzona lub dojdzie do nas z opóźnieniem. Prawo do złożenia reklamacji może przysługiwać odbiorcy lub nadawcy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku gdy odbiorca wprowadził zmianę umowy przewozu, przyjął list przewozowy albo odebrał już przesyłkę powoduje, że to odbiorca, a nie nadawca może występować z roszczeniami wobec przewoźnika w związku z uszkodzeniem przesyłki.

Klient przed odebraniem przesyłki powinien sprawdzić jej stan, w razie stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych (gdy zauważymy choćby drobne uszkodzenie paczki) możemy zażądać protokolarnego ustalenia stanu zawartości przesyłki w obecności kuriera. W takim przypadku kurier spisze protokół opisujący stan naszej przesyłki, warto wiedzieć, że my jako odbiorca również mamy prawo do dopisania własnych uwag do takiego protokołu w przypadku kiedy nie zgadzamy się z tym co napisał kurier. Taki protokół musi być sporządzony w dwóch kopiach i podpisane przez obie strony, odbiorcę i kuriera, który występuje w roli świadka. Jeden egzemplarz dokumentu zabiera ze sobą kurier a drugi otrzymujemy my. Jest to bardzo ważne, ponieważ jedynie sporządzony na miejscu protokół szkody jest podstawą do reklamacji i otrzymania rekompensaty za uszkodzoną przesyłkę.

Należy jednak pamiętać, że spisanie protokołu nie zwalnia nas z obowiązku złożenia przewoźnikowi reklamacji i zażądania odszkodowania. Każda firma kurierska na swojej stronie internetowej w regulaminie ma opisane szczegółowe zasady składania reklamacji w takim przypadku.
W przypadku kiedy uszkodzona przesyłka (posiadająca widocznie z zewnątrz uszkodzenia) zostanie przez nas pokwitowana kurierowi (odebrana) bez żadnych zastrzeżeń wygasają nam wszelkie roszczenia z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia (art. 76 prawa przewozowego). Nie dzieje się tak w przypadku kiedy przesyłka z zewnątrz nie posiadała żadnych uszkodzeń które mogłyby wskazywać, że zawartość przesyłki została również uszkodzona. W takim przypadku ważne jest aby w terminie siedmiu dni (najlepiej tego samego) zgłosić to firmie kurierskiej i zażądać ustalenia stanu naszej przesyłki. Po takim zgłoszenie zostanie wysłany do nas przedstawiciel firmy kurierskiej który sprawdzi uszkodzenia. Niestety w takim przypadku często pojawiają się trudności, ponieważ ciężko jest udowodnić, że przesyłka została uszkodzona w trakcie transportu a nie już po jej odbiorze od kuriera.

Gdy otrzymamy negatywną odpowiedź na reklamację albo firma kurierska ją zignoruje i w przeciągu 3 miesięcy złożenia reklamacji nie dostaniemy odpowiedzi, można wystąpić przeciw niemu na drogę sądową. Warto wiedzieć, że roszczenia odszkodowawcze za uszkodzenie przesyłki dochodzone od przewoźnika przedawniają się po roku. Czasu oczekiwania na odpowiedź na reklamację (nie więcej niż 3 miesiące) nie wlicza się do terminu przedawnienia roszczeń przeciw przewoźnikowi.

Udostępnij na: